Tråd: Baconcrisp?
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-09-06, 21:16   #4
LilleVille
Medlem

LilleVille sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 51
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Baconcrisp?

Kan du ikke låne min ketolysebok, og se om du tror det er noe??

En av tingene jeg liker, er at det IKKE er posemat. Jeg bruker mindre penger på mat enn før, blir ikke så mange turer til butikken og usunne fristelser...

Ketolyse er kort fortalt ekstremt lavkarbo, max 15-20 gram om dagen. Dvs mye kjøtt, kylling, fet fisk, reker og andre proteinkilder. Og helst de fete variantene. Ost er også fullt lovlig, og veldig greit å kunne variere med! Ellers, rømme, creme fraiche, majones gjør maten litt mer "spennende". De 15-20 g karbohydrat skal fortrinnsvis komme fra grønnsaker. Det er tabeller både her på forumet og i boka over hvilke grønnsaker som har mye og lite karbo. Velg de du liker av de med lite karbo, så kan du spise mer Men spis deg mett på proteiner og fett.

Jeg anbefaler ketolysekuren. Man må være nøye med å telle karber, og få i seg nok vitaminer, mineraler og næring, men det er mye GOD mat man kan spise, og jeg er IKKE sulten! Og jeg har fått det så mye bedre!

Jeg har totalt gått ned 4 kg på 6 uker. Mange går ned mye mer enn det den første tiden. Det kommer an på hvor mye man har å ta av, hvor mye man mosjonerer, og masse andre faktorer. Jeg kom treigt i gang, var ikke flink nok til å telle og fikk for mye karber. Men nå har jeg gått ned 2 kg på 13 dager, og er veldig fornøyd, håper det fortsetter!

Skal ikke drive mer reklame jeg nå altså, er mange retninger innen lavkarbo, og alle har sine fordeler. Jeg tror mange her inne har prøvd flere varianter før de har funnet "sin" retning. Jeg valgte ketolyse fordi jeg har en venn som har gått ned nesten 50 kg med det, og hørt han fortelle alt det gode han spiser og hvor bra det virker osv osv.. Og jeg tror jeg har funnet min retning også, for det er så DEILIG å gå ned uten å være sulten!!

*klem*

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat