Vis enkelt innlegg
Gammel 09-10-04, 11:10   #9
Lovinda
Juniormedlem

Lovinda sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Nord-Norge
Lovinda har en fantastisk aura rundt segLovinda har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Hva spiser man i South Beach-dietten

Hei Donkea.

Jeg er også helt ny her, men leste boken om "South Beach-dietten" for etpar uker siden. Opplegget minner veldig om Fedon Lindberg-opplegget, men de 2 første ukene i fase 1 er strengere. Nå er jeg snart ferdig med fase 1 og har levd uten sukker,brød, pasta og poteter. Har faktisk gått ned 6 kg bare med å spise grønnsaker, fisk og kjøtt, og det motiverer jo til å fortsette. Frokostene uten brød er det verste, syns jeg. I stedet spiser jeg nå grønnsaksquich eller frittata, og for meg som har dårlig matlyst om morgenen og ikke er så glad i egg, så sliter jeg litt der....

Det er mange fine middagsoppskrifter i boka med grønnsaker, kjøtt, kylling og fisk. Disse kan også resten av familien spise, evt. med ris, pasta eller poteter til sånn at man slipper å lage flere middagsretter. Lunsjrettene består stort sett av div. salater, både med kylling, tunfisk osv. og er stort sett veldig velsmakende og mettende.

Det beste er likevel at søtsuget som pleier melde seg om kvelden er helt borte! Dessuten kan jeg spise nøtter, så jeg pleier å ta en neve cashew- eller peanøtter om kvelden (mer enn det blir man feit av...)

Snart går jeg over i fase 2 og da blir det litt mer interessante ting man kan spise - særlig til frokost.

Dessverre er jeg ingen treningsfantast. Derfor er det fint å se at man kan gå ned i vekt bare med riktigere kosthold. Greier man i tillegg trene litt ved siden av, blir resultatet garantert enda bedre.

Nå har ikke jeg satt meg fullstendig inn i Atkins-dietten, men har forstått at det er mye fett i den. I kjøttoppskriftene i South Beach-dietten anbefales hele tiden magert kjøtt som kylling og rent oksekjøtt, magert bacon, fisk osv. Ellers har diettene sikkert mange fellestrekk når det gjelder å spise mat med lavt karbo-innhold.

Lykke til med din diett!

Lovinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat