Vis enkelt innlegg
Gammel 27-09-06, 13:44   #9
BBB
Medlem

BBB sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 50
BBB er på en erverdig vei

Sv: Kvalm!..dietten?

Hei, takk for alle svarene deres! Er ikke helt sikker på hva det er som feiler meg (sykdom/diett). Poden kastet opp i bilen igår, og han eier ikke matlyst han heller - så det er mulig det er sykdom.
Har økt antall karber og redusert fett; mye pga at jeg kun spiser det som frister nå. Føler meg bedre idag i allefall.

Når det gjelder filosofi/retning har jeg bestemt meg!
...FEDON is my new frind!

Hvorfor?
Har ikke gått igjenom hele hans nye bok, men slik jeg oppfatter ham presenterer han en livsstil som er lett å gjennomføre i alle forskjellige sosiale setninger, barnevennlig (jeg og barna spiser samme mat) og at jeg føler jeg kan ha et avslappet forhold til mat (dette er alfa omega for meg!).

Respekterer at andre har andre meninger, og mye sannheter i andre filosofier.
Men jeg føler meg tilpass med at dette er riktig for meg - selvom vektnedgangen vil komme seigere og seinere.
Det for heller være!
Jeg legger om til en livsstil som ikke vil endre seg så dramatisk og som jeg har et avslappet forhold til. dvs ikke noe fullgode nei- og fy-mat, og det som teller er hva du putter i deg mellom nyttår og jul + 6 dager i uken og ikke "sklilittut-dag".

Tror at hvis man kutter dramatisk ned på basis-karbo som brød, pasta, poteter, sukker kommer man veldig langt. Og ellers har et grunnkosthold som er velbalansert med grønnsaker, kjøtt, fisk, fugl, litt melkeprodukter og SJOKOLADE!!!....heheh, lurte dere nå, hva!!!

Man skal være sunn i sinnet, også!!!

http://www.smileycentral.com/sig.jsp...p=ZNxmk142YYNO

Johann Wolfgang von Goethe

BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat