Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-04, 09:53   #7
psilocybe
Medlem

Medlem siden: Feb 2004
psilocybe er på en erverdig vei

Mvel.. dette er det vi på piercingspråket kaller "pisspreik".

Hvor dypt en piercing blir plassert er avgjørende for om den gror eller ikke. Blir den satt for dypt, blir det alt for vanskelig å rense, og du vil få store problemer med å få den til å gro. Er den satt for grunnt, gror den fort, men har store sjanser for å gro ut.

Også valg av smykke har mye å si. Personlig har jeg gått helt bort ifra å sette ring til å begynne med, og bruker utelukkende bøyde barbeller (litt for lange, slik at piercingen kan hovne litt opp, og at det er enkelt å rense). Har sett alt for mange navlepiercinger som kommer tilbake etter et par uker/måneder, hvor ringen har blitt presset til siden av klær, og har grodd skjevt (gjerne med arrvev på motsatt side). En ring blir også knuffet rundt mer enn hva en bøyd barbell blir, og vil derfor ha større sjanser for å gro ut.

Selvfølgelig, det er også mulig at du ikke har navle til å sette en piercing i. Det er veldig mange som har holdningen "hvis jeg får det inn i klypen, kan det pierces", noe som er helt feil. Når det gjelder navlen, er det svært viktig at du har en definert kant (eller "overheng") hvor piercingen skal plasseres.