Opprinnelig lagt inn av gv1
Ikke for mye dette her, mange gode råd. Tror jeg skal kutte ut alt av karbo for så å legg inn litt mere grønnsaker etter hvert. Må komme meg opp på minst 5 i ketose (nivå 6 har jeg ingen forhåpninger om, har aldri vært der). Hvis jeg greier en hel måned med 5 i ketose så må jeg da se nedgang på 3-4 kg minst!?
Får se!
Som Silvandar sier; Ketostixen og graden av ketose på den har ingen betydning for hvor mye du tar av, da det er mange ting som spiller inn på den. Jeg har middels til høy grad hele tiden men tatt veldig seint av. En av mine nett venninder har ikke utslag i det hele tatt og kiloene renner av. Ikke heng deg opp i stixen og la den styre livet dit !! GRADEN AV KETOSE BETYR INGENTING !!!
Du skal heller ikke kutte ut alt av karbo "for å legge inne mer grønnsaker etter hvert". Det er helt feil og iallefall ikke Atkins i følge boka. Og du vil sannsynlig vis ikke ta av noe mer heller. Du må velge selv selvfølgelig, men på Atkins skal du følge matlista !! Kjøtt, fisk, fugl, masse grønnsaker, salat, egg, oljer, smør, ost, kremfløte, - du skal ha et variert kosthold. Les det som er klistra på sidene i forumet her og ta en titt på boka igjen !!
Du får nok dette til etterhvert skal du se. Det er bare en vane. Det du må huske er at det et viktig å spise NOK, både karbo (inkl. grønnsaker) og drikke masse vann. Hvis du har problemer må du vurdere om du er en av dem som også MÅ teller kalorier i tillegg. Som nevnt er ikke Atkins en tell kalori diett, men for noen er det dessverre nødvendig å holde kontroll der og. Spiser du for lite går kroppen i sparebluss og du tar ikke av !!!!
DU KLARER DETTE HER - STÅ PÅ OG IKKE GI OPP !!