Tråd: C-vitamin
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-10-06, 20:20   #15
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: C-vitamin

Opprinnelig lagt inn av JEDI, her.

Hei!
Hva er så bra med Solgar sin c-vitamin?
Og themonk, du sier at du har liten troa på c-vitamin bundet til salter, er ikke det akkurat hva som Crystal-C er? natruimaskorbat + ribose?

Jeg knasker en god toppet teskje(3-5g) Crystal-C hver dag, og føler det er uunværlig i treningssammenheng. Gir trykk i muskulatur, så det rekker

Blir jo litt dyrt etterhvert, når crystal-c koster 230kr for 50gram..
Skulle gjerne likt å visst om man kunne blandet godsakene selv, kjøpe ribose og natriumaskorbat separat på apoteket!?

Hmm... er c-vitamin bundet med natriumaskorbat, svovel og ribose et salt? Ikke veit jeg. Som sagt er det godt mulig det er noen gode markedsføringstriks ute og går. Men siden det har bedre opptak veier det litt opp for prisen. Derfor er det ok. IMHO.

Solgar sin c-vitamin inneholder en masse andre stoffer en bare askorbinsyre. Askorbinsyre optrer alltid sammen med en rekke andre stoffer i naturen. Noe som gir en synergieffekt. Det blir litt som å spise lever istedenfor å ta jerntabletter, liksom.

Jeg holder meg fortsatt til gode gamle askorbinsyra. Billigere og smaker bedre.