Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 11:33   #13
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av Melankolibri, her.

Er det ikke mye fett i osten, da?
Hvilket fett bruker dere for å få opp fettinholdet i menyen deres?
Jeg drikker muligens 5 kopper kaffe om dagen og drikker heller ikke lightbrus hver dag.
Jeg teller absolutt ikke kalorier, jeg føler tvert imot at jeg få i meg masse fett. Som en gammel Grete Roede'rer føles det nesten litt skummelt.

Har ikke prøvd fitday, det er kanskje en idé?

Goggen, som "Skaldemann'er", hvordan ser din dags-meny ut? Du har jo gått ned uhorvelig mye.

Jeg spiser forskjellig men f.eks:
Frokost: 8-10 skiver ost, 150 gr bacon stekt i mye smør 1-2 egg
lunsj: 100gr bacon, 1 kotelett stekt i smør, 1 speilegg + ost
middag: 100-200gr kjøtt/fisk stekt i mye smør, grønnsaker gjerne bacon i tillegg

Til slutt koker jeg ut fettet i panna med fløte og tømmer over grønnsakene. Og da flyter det i fett!

Dette er bare sånn ca, men i hovedsak det jeg spiser.

Akkurat nå er jeg inne i en periode der vekta svinger litt. Og i helga som var spiste jeg peppes pizza og ble dårlig i magen i to dager!

Jo mer fett jeg spiser, jo bedre føles kroppen.

Jeg regnet ut ca kcal-inntak et par dager og kom til i overkant av 2500.
Og enda gikk vekta ned. Enkelte dager har jeg nok vært oppe i 3000 kcal også. En kalori er ikke en kalori fordi forbrenninga i kroppen er forskjellig fra en ovn. Jeg har ikke trent/morsjonert.

Jeg drikker både kaffe og vin, og det passer meg. Men vi er alle forskjellige, og derfor er dette vanskelig. Det som passer meg behøver ikke å passe deg. Og alle må lete og finne frem til hva som virker. Noen tåler ikke kaffe fordi den kan påvirke blodsukkeret. Og noen tåler det.

Lykke til!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat