Sv: Det virker jo ikke!
Opprinnelig lagt inn av Melankolibri, her.
Er det ikke mye fett i osten, da?
Hvilket fett bruker dere for å få opp fettinholdet i menyen deres?
Jeg drikker muligens 5 kopper kaffe om dagen og drikker heller ikke lightbrus hver dag.
Jeg teller absolutt ikke kalorier, jeg føler tvert imot at jeg få i meg masse fett. Som en gammel Grete Roede'rer føles det nesten litt skummelt.
Har ikke prøvd fitday, det er kanskje en idé?
Goggen, som "Skaldemann'er", hvordan ser din dags-meny ut? Du har jo gått ned uhorvelig mye.
Jeg spiser forskjellig men f.eks:
Frokost: 8-10 skiver ost, 150 gr bacon stekt i mye smør 1-2 egg
lunsj: 100gr bacon, 1 kotelett stekt i smør, 1 speilegg + ost
middag: 100-200gr kjøtt/fisk stekt i mye smør, grønnsaker gjerne bacon i tillegg
Til slutt koker jeg ut fettet i panna med fløte og tømmer over grønnsakene. Og da flyter det i fett!
Dette er bare sånn ca, men i hovedsak det jeg spiser.
Akkurat nå er jeg inne i en periode der vekta svinger litt. Og i helga som var spiste jeg peppes pizza og ble dårlig i magen i to dager!
Jo mer fett jeg spiser, jo bedre føles kroppen.
Jeg regnet ut ca kcal-inntak et par dager og kom til i overkant av 2500.
Og enda gikk vekta ned. Enkelte dager har jeg nok vært oppe i 3000 kcal også. En kalori er ikke en kalori fordi forbrenninga i kroppen er forskjellig fra en ovn. Jeg har ikke trent/morsjonert.
Jeg drikker både kaffe og vin, og det passer meg. Men vi er alle forskjellige, og derfor er dette vanskelig. Det som passer meg behøver ikke å passe deg. Og alle må lete og finne frem til hva som virker. Noen tåler ikke kaffe fordi den kan påvirke blodsukkeret. Og noen tåler det.
Lykke til!

|