Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 15:28   #15
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Ketose ugunstig?

Opprinnelig lagt inn av ziron, her.

Tror ikke helt disse folka har peiling på hva de skriver om:

"Forskerne konkluderer med at ketogene lav-karbohydratdietter ikke er å anbefale, og at om du likevel vil velge disse diettene bør du sørge for å få i deg minimum 100-125 g karbohydrat daglig"

Om du spiser 100-125g karbohydrat daglig så følger du jo ikke lengre en ketogen lav-karbohydratdiett, hvor dum går det an å bli?

Blir like teit som å si: "det går helt fint å leve uten vann, bare du passer på å få i deg 3 liter væske daglig".

Det stemmer jo at 100-125 g karbo ikke er en ketogen diett da. Ingen kan brenne ketoner med ett så høyt karbotall pr dag. Og det er heller ikke en lavkarbodiett når du kommer over 50-60 g karbo pr. dag.
Spiser du 100 g karbo og over det pr. dag så følger du hverken en ketogen diett eller en lavkarbodiett. Men resten av artikkelen er jo bare tull.