Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 15:36   #16
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose ugunstig?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Det stemmer jo at 100-125 g karbo ikke er en ketogen diett da. Ingen kan brenne ketoner med ett så høyt karbotall pr dag. Og det er heller ikke en lavkarbodiett når du kommer over 50-60 g karbo pr. dag.
Spiser du 100 g karbo og over det pr. dag så følger du hverken en ketogen diett eller en lavkarbodiett. Men resten av artikkelen er jo bare tull.

Er enig i at 100-125 g karbo ikke er ketogen diett,
MEN

lavkarbo er pr definisjon et kosthold med max 40 energi % karbohydrater - har jeg lært.

Hvis f.eks. Atkins med 20 karber vil si 5 energi % (det pleier å stemme ganske bra) vil det si at rundt 160 karber pr dag fremdeles er lavkarbo kosthold. Og det gir jeg meg ikke på !! Såkalt "normalt norsk kosthold" ligger på over 300 karber pr dag.......om man følger Drevon & Co's råd.