Sv: PCOS og tankesus..
Jeg har vært plaget med blant annet dårlig hukommelse, konsentrasjonsvansker, høyt blodtrykk og en uforklarlig trøtthet i snart 7 år, og har ikke blitt tatt seriøst av helsevesenet, da disse symptomene er ganske diffuse. Dette har blant annet ført til at jeg har vært sykemeldt i 5 år,og at jeg ikke har fått fullført utdannelsen min. Har fått psykiske plager i etterkant også, da jeg aldri ble tatt på alvor, og ble feilbehandlet i flere år før man fant ut at det var pcos. Men nå som jeg endelig får hjelp, og det viser seg at disse plagene har vært utslag av pcos-en, så mener jeg absolutt at det er en fryktelig kjip ting å ha. Hårvekst og overvekt er de minste av mine problemer knyttet til denne sykdommen iallefall, selv om jeg ikke skal bagatellisere disse problemene heller.
Heldigvis hjelper lavkarbo og blodtrykksmedisin helt enormt, men jeg må innrømme at jeg er smått bitter på at jeg ikke fikk den hjelpen for mange år siden, da dette har ødelagt fryktelig mye for meg. Pcos er et lavstatus-syndrom, og mange får ikke den hjelpen de trenger. Heldigvis har vi forum som dette der man kan få hjelp og støtte!
|