Sv: Metformin+lavkarbo=smør på flesk?
Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.
Nå er jo smør på flesk ideelt for meg på ketolysekuren altså.... men....
Etter en drøy uke på lavkarbo, sluttet jeg på metformin. Har gått på det i 4 år, legen min ville at jeg skulle slutte for et halvt år siden "for å se hvordan det gikk uten", men jeg har vært så redd for å utvikle diabetes at det ville jeg ikke, så vi ble enige om å vente litt, se om jeg ble gravid osv.. Men nå har jeg altså sluttet, uten å snakke med legen. Har i grunn ikke snakket med legen i det hele tatt, om lavkarbo eller noen av disse tingene. Er det dumt? Men når jeg spiser ekstremt lite karbohydrater, overhodet ikke sukker eller andre ting som påvirker blodsukkeret noe særlig, da trenger jeg vel ikke metformin? Står jo i pakningsvedlegget at metformin er til hjelp for de som ikke klarer å regulere blodsukkeret med å legge om kostholdet, og det er jo akkurat det jeg har gjort..
Er det mange her som spiser lavkarbo OG metformin/glucophage? Og hvorfor gjør dere det? Føler dere at det har bedre effekt? Eller har legen sagt det?
Bare lurer jeg altså, ingen kritikk av andre...
Jeg spiser lavkarbo og tar metformin, men jeg er jo ikke i ketose da. Jeg vet at mange får mye mere bivirkninger av metformin når de er i ketose enn uten. Og lavkarbo har jo samme virkning på kroppen som det metformin har, så om man er flink med maten skal det jo ikke være nødvendig å ta metformin
|