Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-06, 10:06   #5
nita58
Medlem

nita58 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Alder: 56
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gjør jeg det riktig nå?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Hvis du trenger flere varierte kilder til sunt fett, anbefaler jeg makrell (i tomat) og avocado. Jeg spiser ofte en boks makrell i tomat til frokost, med majones på. 4 g karbohydrat. Og da er agurkskiver veldig godt til, selv om ikke det er grønnsaken med mest næring akkurat..
Jeg sliter selv med å finne mat som er "fet nok" uten å måtte tilsette rømme, fløte, ost etc, så jeg skal følge med på denne tråden og se om du får gode tips

Et annet frokost-tips er avocado med reker og majones. Det synes jeg er kjempegodt sammen. Noen ganger kjøper jeg rett og slett husets rekesalat på ICA maxi, den har 0,5 g karbohydrat pr 100 g, og er veldig god, bare reker og majones og litt smakstilsetning, men majonesen er så hvit og luftig og deilig..
Eller du kan piske to egg med 1 ss fløte og 1/2 ts salt, og steke det flatt som en pannekake. Denne er veldig grei å skjære i biter, og spise kald med agurk og tomatskive på.. en liten "reiseomelett". Det skal jeg ha i matboksen min når jeg skal på toget i morgen

Kjempegode tips! Jeg spiste makrell i tomat her forleden, kjempegodt! Avacado, har jeg brukt en del, majones har jeg liksom aldri spist, men med reker knallgodt! Har Fiberrik med solsikke hjemme også, har det som nødstilfelle, enig at det er deilig å kunne forandre på litt! Flink er du!

Skal ha krepsehaler til lunsj idag, med litt majones og litt grønt selvsagt!

Ha en fin dag!

nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat