Vis enkelt innlegg
Gammel 05-10-06, 17:44   #73
Nett
Seniormedlem

Nett sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: PCOS og tankesus..

Dere er effektive (tror jeg må slutte å jobbe så jeg kan holde meg oppdatert her inne til en hver tid - her hagler jo innlegga ).

Må si at i tillegg til PCOS har jeg hypotyreose (lavt stoffskifte) - og i den forbindelse anbefalte han meg på det sterkeste (kan vel ikke pålegge en pasient) å legge om kostholdet. All trening er jo bra - men han mente at styrke nok var den beste form for trening (om det var for stoffskifte eller PCOS husker jeg ikke, men vi snakket jo om det i forbindelse med vektnedgang og forbrenning). Kroppen min var veldig preget av at jeg hadde gått med lavt stoffskifte i en stund; "slapsete" - er det et forklarende utrykk og må si at jeg har hatt god hjelp av body-pump (styrke) for å "bygge" den opp igjenn!!

I forhold til kakemumsingen så er jeg faktisk litt forundret selv over hvor enkelt det har vært å ikke spise det. Men jeg har jo erfart hva en utskeielse kan føre til - og da er det liksom greit (den kaka smaker bare der og da mens problemene du får av den kan vare noen dager). Husker jeg gledet meg så til julaften for da skulle jeg unne meg en potet til pinnekjøttet, men det sto ikke til forventningene - vi venner oss til "vår" mat.

Nei nå skal jeg på stepp-trening - satser på din forskning nå Jordbær - der får lårmusklene kjørt seg