Vis enkelt innlegg
Gammel 06-10-06, 12:45   #35
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Gir foreldre skylden for overvektige barn

Jeg mener det selvfølgelig er et viktig ansvar foreldre har for å at barna skal få i seg riktig og sunn mat, men jeg vil ikke si at foreldrene mine har skyld for at jeg ble overvektig. Da jeg var liten/ungdom var det ikke så mye informasjon om lavkarbo. Det var vel ikke et begrep engang, men mine foreldre gjorde jo sitt beste ut i fra den forutsettningen de hadde. Det hadde vært noe annet om mine foreldre hadde stappet i meg og søsteren min lettvindt mat for at de ikke hadde tid til noe annet... da kanskje vi kunne snakket om å gjøre noe mot bedre viten, og dermed gitt dem "skylda" for min overvekt.
Men de kunne ikke vite det, og dermed synes jeg ikke det er riktig å si at det er deres "skyld" det blir det samme som å skylde på farmor og farfar for at jeg fikk PCOS... For farfar mistet håret i 20-årsalderen, og farmor er overvektig, så selvfølgelig er det deres feil at jeg har PCOS... Det blir ikke riktig å si det sånn

så klart jeg kommer til å gi mine barn lav GI-mat. men når de er 25 år, så kan det være at man har funnet ut at det ikke var så sunt heller...