Vis enkelt innlegg
Gammel 12-10-04, 22:10   #3
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Nalana: Vi er vant til å bli mobbet for skrivefeil... Det er derfor vi har MHM her...

Nå har jeg tenkt litt på disse spørsmålene.

1. Hva gir meg energi og gode følelser:
* å ha det ryddig rundt meg
* å ha system og orden på ting
* å bruke tid på bønn og meditasjon
* å danse eller trene Yoga
* å klare å være tilstede i øyeblikket
* å være ute i naturen
* å synge
* å mestre
* å klare å gå gjennom noe jeg tidligere har vært redd for (som å klatre, reise med Ulriksbanen osv)
* Gode samtaler med min kjære
* å prate med noen som er på samme bølgelengde som meg

2. Hva tapper meg for energi og gode følelser:
* å ha det rotete rundt meg
* tankene jeg har om rotet
* å tenke på å rydde istedet for å bare gjøre det
* å tenke på annet enn det som skjer i øyeblikket
* å la tankene styre seg selv (særlig på tunge dager)
* Dårlig eller ikkeeksisterende kommunikasjon
* Mas og krav til hva jeg burde gjøre (særlig alle som ringer og maser på at vi MÅÅÅ møte dem helst tre ganger mens vi er på helgebesøk i Bergen og har en lang liste og egentlig ikke orker)
* å sitte for mye i ro
* å ikke ha oversikt over hva som skal gjøres og når (Da bare surrer tankene i hodet mitt omkring alt som skal gjøres og jeg får ikke fred...

Etter å ha gjort denne øvelsen sitter jeg igjen med en tanke: Herlighet: Det finnes så masse praktisk å gjøre for å løfte humøret, og allermest: Ta tak i tankene, de er jo årsak til alle energityvene... (også den å sitte for mye i ro, for uten negative tanker så sitter jeg ikke mye i ro, det er jeg bare ikke typen til.... )

(det er sikkert mer, men dette var det jeg kom på nå....)

Sist redigert av Summer : 12-10-04 kl 22:13. Årsak: skrivefeil...;)
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat