Nalana: Vi er vant til å bli mobbet for skrivefeil... Det er derfor vi har MHM her... Nå har jeg tenkt litt på disse spørsmålene. 1. Hva gir meg energi og gode følelser: * å ha det ryddig rundt meg * å ha system og orden på ting * å bruke tid på bønn og meditasjon * å danse eller trene Yoga * å klare å være tilstede i øyeblikket * å være ute i naturen * å synge * å mestre * å klare å gå gjennom noe jeg tidligere har vært redd for (som å klatre, reise med Ulriksbanen osv) * Gode samtaler med min kjære * å prate med noen som er på samme bølgelengde som meg 2. Hva tapper meg for energi og gode følelser: * å ha det rotete rundt meg * tankene jeg har om rotet * å tenke på å rydde istedet for å bare gjøre det * å tenke på annet enn det som skjer i øyeblikket * å la tankene styre seg selv (særlig på tunge dager) * Dårlig eller ikkeeksisterende kommunikasjon * Mas og krav til hva jeg burde gjøre (særlig alle som ringer og maser på at vi MÅÅÅ møte dem helst tre ganger mens vi er på helgebesøk i Bergen og har en lang liste og egentlig ikke orker) * å sitte for mye i ro * å ikke ha oversikt over hva som skal gjøres og når (Da bare surrer tankene i hodet mitt omkring alt som skal gjøres og jeg får ikke fred... Etter å ha gjort denne øvelsen sitter jeg igjen med en tanke: Herlighet: Det finnes så masse praktisk å gjøre for å løfte humøret, og allermest: Ta tak i tankene, de er jo årsak til alle energityvene... (også den å sitte for mye i ro, for uten negative tanker så sitter jeg ikke mye i ro, det er jeg bare ikke typen til.... ) (det er sikkert mer, men dette var det jeg kom på nå....)