Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-06, 22:18   #5
Monicagla
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2006
Alder: 55
Monicagla er på en erverdig vei
Thumbs down

Sv: CD om egg - tjohei

Opprinnelig lagt inn av guro, her.

utrolig uenighet
Innsendt av: rolf agnar johansen, 22/10 - 2006 kl. 22:04

dere framstiller dere som eksperter på ulikt hold,egget er totalt friskmeldt og lavt blodkolestrol er assosiert med lav levealder,på tide å komme med noen seriøse svar kandskje,du innbyr ikke til tillitt!"
Hei, Jeg er ekspert på dette feltet fordi jeg kan mye om det og har gjort en rekke ulike forskningsstudier innen feltet i løpet av de siste 34 årene. Egget er slett ikke totalt friskmeldt. Det er gjennomsnittlig 225 mg kolesterol i en eggeplomme, og man bør ikke spise mer enn ett egg i uka utenom det som måtte finnes skjult i matvarer på ulike måter. De som presenterer egg som om det er helt ok å spise hver dag, er de som lever av å selge mest mulig egg. Det er ikke oss kostholdsforskere som har frikjent eggene. Din påstand om at lavt kolesterol er assosiert med redusert levealder finnes i noen spesielle studier og skyldes at kolesterolnivået faller hos mennesker som er alvorlig syke. Likevel er det hevet over tvil at en ellers frisk person med et høyt kolesterolnivå vil ha meget stor helsegevinst av å senke sitt kolesterolnivå. Hilsen Christian A. Drevon

egg
Innsendt av: Eirik, 22/10 - 2006 kl. 22:19

JEG pleier å spise egg etter at jeg hat trent med vekter for å i meg mye proteiner. Har hørt at man kan få for mye egg å, er det tilfelle?"
Hei, Det er ingen grunn til å spise egg etter hver trening. Da får du i deg alt for mye kolesterol. I en eggeplomme er det ca 225 mg kolesterol og gjennomsnittlig inntak i norsk kosthold er ca 350 mg. Vi bør ikke spise mer enn 300 mg/dag. Om du skal få i deg proteiner kan du spise helt valig og sunn norsk kost. Den inneholder mer enn nok av proteiner selv om du til og med er kroppsbygger. Hilsen Christian A. Drevon

VET IKKE HVA JEG SKAL SI , DET VAR MYE ANNET HAN BESVARTE OGSÅ....HVA GJØR MAN MED SLIKT, JEG HAR VÆRT FORVIRRET LENGE PÅ
GRUNN AV A MAN RETT OG SLETT IKKE VET HVA MAN SKAL TRO PÅ, MEN DET ER LENGE SIDEN JEG SKJØNTE HVA JEG SKAL GÅ FOR .....

Monicagla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindeberg, Skaldeman Svar med sitat