Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-06, 09:09   #4
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketoner og kramper i beina - er det noen sammenheng?

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Når det toppa seg når jeg hadde matforgiftning hadde jeg tatt både kalium og magnesium en stund. Når jeg var hos legen tok jeg en del prøver, blant annet magnesium og kalium, de verdiene var fine...

Silje

Riktig som HP sier, men du kan evt supplere med b-vitaminer. Vet det hjelper en del. Jeg må ta to kaleorid pr dag (en morgen og kveld men husker ikke styrken i farten) og 400 mg magnesium pr dag (tar de rett før jeg legger meg) for å ikke få uholdbare kramper i beina når jeg er i ketose.

Kjerringråd mot kramper er:
*svart søppelsekk under madrassen (den har jeg ikke prøvd)
*ulltråd rundt begge ankler (helst rød - spør meg ikke hvorfor) - høres teit ut, men det hjelper iallfall meg.