Tråd: Metformin
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-06, 20:18   #98
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Metformin

Sitat:

Nå er det sånn at jeg er gravid, (burde kanskje ikke ropt ut om det ennå,litt tidlig men) å jeg spurte legen min å han sa jeg bare kunne gå på disse. Det står ingenting ting om dette i denne legeboka om at gravide ikke kan bruke dem. Så jeg lurer på hvor dere har hørt at en ikke kan bruke det?
I dag 18:03

Nå bruker jeg ikke metformin, men jeg slo opp i felleskatalogen, og der står det:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Studier i dyr har ikke vist skadelige effekter m.h.t. graviditet, embryo- eller fosterutvikling, fødsel eller postnatal utvikling. Metformin skal likevel ikke brukes under graviditet, men erstattes av insulin. Overgang i morsmelk: Ukjent. Utskilles i melken hos rotter. Preparatet skal ikke brukes under amming.

Gratulerer med den lille på vei!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat