Sv: KlÆr...?
Opprinnelig lagt inn av Vixen, her.
Hei.
Jeg har heldigvis noen drømmebukser liggende og gud så gøy det er å skli inn i de. I går var jeg og skulle handle en kjole til en fest. Jeg har gått ned 9 kilo og veier nå 76,5 kilo og er 180 cm høy. Handleturen skulle være en slags belønning til meg selv for at jeg har vært så flink. MEN; nedturen var jeg ikke forberedt på. Fant en nydelig kjole på LeneV og skulle prøve. Hva skjedde, vel slukøret gikk jeg ut av butikken med en selvtillitt som var jekka ned mange hakk. XL var for lite!!!!!! Holdt på å besvime. Fikk ikke puppene inni gitt og trang var den.
Heldigvis overtalte min samboer meg til å prøve en annen butikk. Der fikk jeg meg en kjole i str 42 som det var god plass i.!!!!!
Det er sykt hvor store forskjeller det er på str i butikkene. Det burde vært en standard som gjaldt. Dette fører jo til et sykt slankepress blant unge jenter.
Jeg er glad og fornøyd nå, men var rimelig fortvilt en stund.
Noen som kjenner seg igjen?
Herregud?? Må være fra Kina, de klærne. Jeg blir så forbanna!!
Du er jo SLANK, jente! Jeg er 174 høy og er faktisk veldig slank ved 70 kg (men så har jeg en ekstremt tung beinbygning, for alle får sjokk når jeg sier hva jeg veier).
Stakkars tenåringer idag, som lever i DET presset. Ser for meg ei 14 år gammel jente med selvtillitsproblemer stå i et prøverom på LeneV og må XXL i bukser selv om hun har en BMI på 20. 
Var det ikke der Katrine Sørland prøvde bukser og ikke kom oppi dem? Stod i VG for et par år siden.