Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-06, 17:01   #29
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen andre Skaldeman'ere her?

Hei
Velkommen hit og gratulerer med flott vekttap!
3 kg første uken er mye, du kan ikke regne med at det fortsetter i det tempoet. I begynnelsen kvitter jo gjerne kroppen seg med en del vann også.
At du har gått opp igjen en kilo, skal du ikke bry deg om! For det første er det ikke sikkert det er reelt, i og med at vekta kan forandre seg litt opp og ned nesten hele tiden, det er så mye som spiller inn der. Og hvis du virkelig veier en kilo mer nå enn for en uke siden, kan det like gjerne være muskler!
Jeg råder deg til å ikke være så opphengt i vekta, klær og målebånd er mye bedre indikatorer på hvor kroppen er på vei
Og så råder jeg deg til å smøre deg med en god posjon tålmodighet.
Ikke ta det som skjer de første ukene så tungt, de virkelige forandringene tar lenger tid!

Hvordan folk går ned er også ytterst forskjellig, noen raser ned med en gang, mens andre trenger lenger tid før det skjer noe særlig.
Og en eller annen gang vil det stoppe opp litt for enhver, da kroppen gjerne skal henge med i prosessen. Den stopper gjerne opp iblant, for å få oversikt over situasjonen. ("Er det trygt å gå ned mer nå?" , "Er det nok mat her, eller må jeg begynne å spare?" osv...)
Og jeg vil tro at de aller fleste har opplevd å gå OPP en uke selv om de har vært kjempeflinke med maten.

Nå er jo du bare i oppstarten, og jeg syns du har kommet godt igang jeg
Glem den kiloen, fortsett som du gjør, og hvis vekta og buksene/målebåndet etter en stund fremdeles ikke viser noen positiv forandring, kan du skrive opp alt hva du spiser og drikker om dagene, så vil du få hjelp til å se om noe bør forandres på

Lykke til

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat