Vis enkelt innlegg
Gammel 29-10-06, 23:42   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk
Talking

Kokosmakroner som funker med Splenda

... slumpet jeg til å få til i dag ...

Jeg skulle egentlig lage marengs, men i det jeg holdt på å legge marengstopper på stekeplata, kom jeg på å røre inn litt kokosmasse i resten av massen.

Har derfor ikke noen nøyaktig oppskrift, men skal snart prøve igjen ... legger ut denne beskrivelsen så lenge:

Jeg begynte med 3 eggehviter, som jeg pisket en god stund. Så tilsatte jeg Splenda - bare tømte oppi fra pakken, for jeg syntes aldri det ble noen skikkelig søtsmak på det ... Hadde også oppi 20 dråper vaniljeessens.

Jeg pisket en stund til med Splendaen (mens jeg helte oppi mer av den), antagelig litt for lenge, for det ble veldig fluffy. Da jeg rørte inn kokos falt det helt sammen og ble litt flytende, men det gikk å sette små klatter på stekebrettet uten at de rant utover.

Så satte jeg det i ovnen på 150 grader og glemte det nesten. Trodde marengs måtte stå lenge - men heldigvis kikket jeg inn i ovnen etter en halvtime-førti minutter. Marengsene var vel brune, og ikke noe særlig å skryte av smaks- og konsistensmessig heller (bare luft ... ). Men kokostoppene derimot!!! Saftige inni, sprø utenpå og nyyyydelige på smak. Og defintivt søte nok - det virket som sødmen kom bedre frem under steking.

Disse bør prøves!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat