Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-06, 14:42   #7
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye bacon kan vi egentlig spise?

Jeg ville ikke stolt for mye på myndighetenes grenser for nitritt. Det er mye som ikke er tatt høyde for når det gjelder fastsetting av grenseverdier for tilsetningsstoffer, bl a at man får i seg flere stoffer enn bare det som teste (synergieffekt). De grensene er veldig basert på kommersielle hensyn.

En annen ting de nok ikke har tatt høyde for er at noen spiser en halv kilo bacon om dagen, det er tross alt ikke så vanlig å spise så mye bacon som en del av oss på lavkarbo gjør.

Atkins anbefaler også uttrykkelig bacon uten nitritt. Og ja, man får kjøpt det i små slaktebutikker/delikatesseforretninger . Problemet (for meg ihvertfall) er prisen ...

Men jeg er som sagt enig i at hvis man setter det opp mot f eks potetgull, så er det sikkert sunnere med bacon. Og det var kanskje det du ville høre, Iset?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat