Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-06, 17:49   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kjøttboller med oliven og feta

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Fant denne, ser sinnsykt god ut! Vet ikke om den ligger her fra før, men jeg slenger den inn:

Finhakket løk, karbonadedeig, finhakkede oliven, "knust" fetaost, persille, oregano, salt, chili, pepper, hvitløk. Mos sammen med hendene og lag kjøttboller som du steker på bakepapir i ovnen, eller i olje i stekepannen. Hvor lenge og på hvilken varme står det ikke, men regner med det er som vanlige kjøttboller.

Serveres med salsa, tatziki og salat.

Det ligner veldig på Karen B´s oppskrift (Low Carb Gourmet). Jeg må oversette den med Norske "verdier" for det er copyright

Sitat:

Feta and Olive Meatballs

Makes 16

• 1/2 kopp hakket persille
  • 2 ss finhakket løk
  • 1/2 kg lammekjøttdeig eller biffdeig
  • 1/2 kopp smuldret fetaost
  • 1/2 kopp grønne stenfrie oliven, grovhakket
  • 2 egg
  • 2 ss Tabil kryddermix eller 1 ts oregano
Bland alle ingredienser med hendene og form 16 kjøttboller.

Du trenger ikke noe salt i denne oppskrifen siden både fetaen og olivenene har nok.
  • Total Calories: 1616
  • Fat: 128 grams
  • Carbs: 22 grams
  • Fiber: 8 grams
  • Protein: 94 grams

Det betyr 14 netto karber i følge Karen. Skal poste oppskrift på kryddermixen også, men er på vei ut akkurat nå.