Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-06, 21:37   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Generelle slanketips!

Opprinnelig lagt inn av Zen, her.

Det er bevist i en rekke undersøkelser at dette er en myte. Det som teller er hvor mye og hva man får i seg i løpet av et døgn, ikke når man spiser det. Veldig mange legger seg vel rundt 11-12, og 4-5 timer uten mat kan føre til at man legger seg sulten, og ikke får sove godt. Dessuten, om man er sulten om kvelden fører det mye lettere til at man får et ekstremt sug og løper ned på Rimi for å kjøpe den største potetgullposen de har.

Store, tunge måltider om kvelden er ikke bra, men et lite måltid er helt ok.

Jeg har selv erfart at jeg aldri har gått ned saktere om jeg spiser sent om kvelden, så lenge ikke dagsinntaket mitt totalt blir større. Det jeg har erfart er at om jeg ikke går sulten har jeg lett for å "binge".

Et av hovedpoengene med lavkarbo er jo at man skal skal spise når man er sulten, i passende mengder.

det er riktig. Når man spiser lavlarbo forbrenner kroppen på en annen måte enn når man spiser lavkalori. På et amerikansk forum jeg var medlem av testet vi ut dette med å spiser før/etter et bestemt tidspunkt på kvelden. 1,5 mnd uten mat etter kl 1800. 1,5 mnd. med siste måltid senest 1.5 - 2 timer før leggetid. (Og dette var ikke bare lette måltider heller). Ingen målbar forskjell.

Men som sagt tror jeg kroppen funker annerledes på lavkarbo enn på lavkalori...... der er det mulig det har noe for seg, -kanskje.