Vis enkelt innlegg
Gammel 01-11-06, 13:28   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Proteinopptak - kreatin

Internutrition var det nok som solgte det. Tror ikke de hadde lov til det. Flaks med tollen den ene gangen kanskje. Allikevel er det nok ganske risikofritt. Arginin er ikke farlig, og kreatin er jo bare fint. Vet ikke om kombinasjonen har noen uheldige synergieffekter men. Jeg ville i alle fall ikke hatt noen betenkeligheter med det.

Styrketrening 5 ganger i uka er derimot verre. Vanskelig å få noe særlig restitusjon da. 3 ganger er mer passe. Dessuten vil jeg ikke anbefale noen høykarbodiett. Carbs før og etter trening er jeg heller ingen fan av. Et stort måltid med ren stivelse (pasta, ris, kornblanding) en times tid før leggetid to-tre dager i uka er tilstrekkelig for å kunne få fullt utbytte. Såkalt carb-cykling. Det står nærmere forklart i "Natural Hormonal Enhancement" av Rob Faigin. Den skal vel gå an å få tak i på biblioteket nå om dagen.

Selv trener jeg uten noe carbs i det hele tatt. Føler det gir bedre utholdenhet, og mer enn nok krefter. Maksløftet ditt blir nok redusert noen kilo, sånn at hvis du er bodybuilder vil du spise karbohydrater for å kunne ta deg helt ut. Selv synes jeg effektene av å gå på low carb overgår dette, og vel så det. For en gjennomsnittsperson som ikke driver med konkurranseidrett så vil ren lowcarb gi mer utbytte. IMHO.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat