Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-04, 04:24   #6
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Bevares, Nalana, hva du vet og kan!

Ord her som jeg ikke aner noe om..
Men jeg har det problemet at legen min ikke vet om at jeg gjør dette. Jeg vurderte det slik at jeg er frisk og fin, og legen min er sånn at hvis mannen min går dit og hoster, så får han en ukes sykmelding. Hvis jeg går dit og er kjempedårlig, må jeg slåss for å få 3 dager utenom egenmeldingen. Nå skal det sies at jeg tror legen er blitt litt bedre etter hvert, men det er ikke bare jeg som har den opplevelsen, dette er en familelege, så min søster m/stor familie har tilsvarende problemer.
Poenget er i alle fall at det kunne ikke falle meg inn å konsultere legen min om dette. Jeg bare VET at han ville ha sagt at Atkins er farlig og alt det der. Så det gidder jeg ikke.
For å si det rett ut - han har ikke hjulpet så mye før, annet enn å si gjentatte ganger og hver gang at han syns jeg skulle slutte å røyke.
Hadde jeg kommet til ham med Atkins, tror jeg han hadde sagt at han ikke ville anbefale det, og at alle vet at det er farlig. Og at jeg burde slutte å røyke, selvsagt.
Nå er det jo det at jeg ikke er dum. Derfor fant jeg ut at med min medisinske historie kunne jeg godt gjøre dette uten å få noen målinger først. Frisk har jeg alltid vært. Har aldri hatt høyt blodtrykk eller noen andre problemer. Derfor tenkte jeg at jeg driter i å gå til legen først, for han vil bare anbefale meg å gå på lavfett-diett. (Klok av skade, tror jeg det kalles.)
Så jeg gjorde det likevel, gitt! Og virket det? 24 kg lettere på 6 mnd, og bevare meg vel så mye friskere!Om 14 kg er jeg på en BMI som sier at jeg ikke lenger er overvektig. Det er mitt mål. Har veldig mye diabetes i familien. (1 bror, 1 nevø, 2 søskenbarn på morssiden og 1 på farssiden. Er det ikke da på tide å ta forholdsregler?)
Så beklager dr. --, jeg stoler ikke på deg. Jeg føler meg derimot aldeles så mye bedre enn på mange år! Det har jeg IKKE klart ved å gjøre det jeg vet du ville anbefalt meg... Og hva sier det om tilliten at jeg ikke en gang konsulterer deg?
Kort og enkelt, jeg tror ikke han ville ha hatt sans for lavkarbo!
Men det har søren meg jeg!!!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat