Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-06, 18:51   #18
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: proteiner når man er veggis...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei man er ikke det, men mange kaller seg det allikevel. Jeg var pecshe-vegetarianer (spiste kun fisk) i 6 år, frem til jeg ble gravid i 2003. Grunnen til at jeg ble veggis var pga. etikk. Jeg likte ikke, og liker fremdeles ikke, at dyr blir sett på som varer uten følelser, at vi mennesker har fjernet oss så mye fra naturen at vi ikke lenger har respekt for det vi spiser. Dyrene lider, de er bare "varer" og blir drept på samlebånd, mye kjøtt blir kastet osv. Jeg spiser IKKE kjøtt med god samvittighet!! Men jeg har innsett at jeg trenger det, for jeg la på meg 35 kg og ble syk i løpet av de seks årene. Nå spiser jeg altså kjøtt av ren egoisme, med en bismak i munnen.

jeg er helt enig (det kommer jo også fram ) det var pecshe, det het. jeg har lurt litt på det der siden ernæringsfysiolog-kusina mi fortalte meg hva jeg var (pecshe/lakto ovo-veggis).
lenge gikk jeg rundt og kalte meg mat-idealist, og spiste pappes selvskutte elg, og samedelen av slektas rein med den god samvittighet, men med stadig mer murrende mage. det ble så langt mellom hver gang at til slutt måtte jeg bare gi det opp. begynte å spise fisk igjen for tre år siden.

jeg tåler faktisk ikke svin! ikke faren min heller. han mener det har noe med syra i grisekjøttet (grisen produserer mye melkesyre på veien til slakteriet pga stress) men det kan kanskje også ha en sammenheng med at mennesker og griser deler en del gener?!?

hvordan ble du syk, iset? jeg gikk bare ned i vekt da jeg slutta å spise kjøtt. men ble i starten ganske slapp i fisken pga av ufornuft (pasta ris kneip-kosthold...). etterhvert når jeg fikk årning på kosten fikk jeg en livslang elendig fordøyelse på greip! men folk er jo forskjellige

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat