Jeg er forsåvidt enig i det meste.
Når det gjelder kostholdet så virker det som de har plukket litt her og der fra alle filosofiene. og lagt til litt og trukket fra som de syns passer.
Både Lindbergklinikken og sats ble spurt om å være med i programmet, men de ville ikke pga at de var redd for useriøs vinkling.
Og noe av treninga er kanskje for hard, men på den andre sida trenger man å bli "sparket i gang" litt også. og de har jo et mye større tidspress på seg også enn man har på et vanlig kurs. Og utover det har hver og en frivillig meldt seg på og godtatt vilkårene. Og kan hoppe av når de vil... Selv om jeg ser at det ville være et nederlag
Og jeg tror nok at det er foretatt en viss vurdering av nivået før de ble sendt inn i det her, for jeg tivler på at hverken TVNorge eller panelet vil stå ansvarlige for eventuelle skader deltagerne pådrar seg. Og de fleste klarer faktisk mye mer enn de selv tror.... selv om jeg nok hadde tatt livet av både trimdama, og ernæringsdama hvis jeg hadde vært med der...
Men hinderløypa er ikke sååååå hard da. Det er tross alt unge, relativt friske mennesker som er med. Det finnes nok av gymlærere med mye mer sadistiske tester rundt i norge enn det der....
Også har vi det med klipping også da.... Hva som skjer mellom klippene av vurderinger, samtaler og målinger som vi aldri får vite om. Vi får tross alt bare innblikk i 1 time av de ca 60-70 de tilbringer der i løpet av en helg.
Mannen til jeanett, er det han greske? Jeg syns han virker ganske søt jeg, han er alltid flink til å backe opp og pushe henne på de riktige tidspunktene, og trøste henne. Og de andre backer han opp også. han gir bedre guiding i f.eks hinderløypa han enn de egentlige trenerene gjør.
Problemet hans er vel mer at han ikke vet helt hva som er riktig og feil å gjøre enda. Det gjelder så vidt jeg veit de fleste gutter, de har tross alt ikke voskt opp med samme tankegangen og veninnepraten rundt dette som jenter har. En jente ville nok ikke spist den sjokoladen, frodi hun garantert en eller annen gang har vært på diett selv.
En som derimot irriterer meg mer er han Kenneth. Snakk om typisk bergenser a!
Hmm, nå endte jeg visst veldig opp med å forsvare de her, selv om det ikke var meningen. Men jeg så et par episoder av den opprinnelige Fat-camp-serien fra nederland, og sammenlignet med den er dette virkelig høy kvalitet.
Forøvrig har det gått en lignende serie på svensk tv et par sesonger nå. Hvor man følger perosner som ønsker en generell økning i formen enten pga sykdom, over- eller tilgog med undervekt. Heldigvis er tjukkholmen mer lik den enn fatcamp... 
|