Tråd: Spisedag
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-10-04, 17:02   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Din spisedag var jo en snill en, med ikke så mye karber heller. Det funker sikkert fint for deg som vil legge på deg !

Vet det er mange som vil ta av som bruker en dag i uken som "belønningsdag" hvor de spiser alt de vil, - enten hele dagen, til et måltid eller innenfor en time. Så legger de på seg dagen etter, men går ned igjen det de har lagt på seg + litt til etterpå det igjen. De kaller det for "refeed" og har noe med leptin hormonet og kickstarte forbrenningen å gjøre. Har lest en kjempelang artikkel om det.

Problemet er at dette kun funker for et fåtall - dvs. for de med normal forbrenning fra før. For sånne håpløse tilfeller som meg, - med lav/ingen forbrenning og problem med å ta av - funker det IKKE.
Jeg har prøvd flere ganger og det jeg oppnår er først og fremst at jeg blir dårlig - altså direkte uvell og kvalm + mageverk, - OG at vekten min går opp (masse vann og) og det tar gjerne 2-3 uker å få det av igjen !

Tåler ikke så mye karber jeg - enda. Men det er jo den del av pre-vedlikehold, - å venne seg til det igjen !