Din spisedag var jo en snill en, med ikke så mye karber heller. Det funker sikkert fint for deg som vil legge på deg !
Vet det er mange som vil ta av som bruker en dag i uken som "belønningsdag" hvor de spiser alt de vil, - enten hele dagen, til et måltid eller innenfor en time. Så legger de på seg dagen etter, men går ned igjen det de har lagt på seg + litt til etterpå det igjen. De kaller det for "refeed" og har noe med leptin hormonet og kickstarte forbrenningen å gjøre. Har lest en kjempelang artikkel om det.
Problemet er at dette kun funker for et fåtall - dvs. for de med normal forbrenning fra før. For sånne håpløse tilfeller som meg, - med lav/ingen forbrenning og problem med å ta av - funker det IKKE.
Jeg har prøvd flere ganger og det jeg oppnår er først og fremst at jeg blir dårlig - altså direkte uvell og kvalm + mageverk, - OG at vekten min går opp (masse vann og) og det tar gjerne 2-3 uker å få det av igjen !
Tåler ikke så mye karber jeg - enda. Men det er jo den del av pre-vedlikehold, - å venne seg til det igjen !