En historie til ettertanke...
Jeg har lært å stole på meg selv! Ikke alltid høre på hva helsepersonell/leger sier...
Når poden var 3 mnd visste jeg at han var syk på et vis, men jeg visste ikke hva! Han sov i snitt 8 timer i døgnet og da kun mellom 5 og 35 min i slengen...Og han hosta og kasta opp slim...(noe som vi ble fortalt var nokså normalt hos unger!)
"Alle" sa til meg at det var nok jeg som tildels var hysterisk samt at jeg ikke hadde "rutiner" som var bra nok! -Men hvordan lage rutiner for en som ikke sov? Og som 1.gangsmor gjør du det du blir fortalt!!
Så ble vi sendt til et "søvnsenter",hvor de fortalte meg at han "måtte jo få sove mellom oss"!!! Joda, vi prøvde..
Så måtte vi la han bare skrike!!!(holdt ut i 3 uker...)
Så måtte vi bare ...
Så måtte vi bare...
Vi tok røntgen,CT,lungebilder,refluxprøve m.m...Inn og ut på sykehuset.
For å gjøre en lang historie kort endte hele greia med at jeg satte meg på legekontoret, grein og sa at jeg ikke orka mer... DA kom vi til en barnelege!!!
Så viser det seg at ungen har ganske alvorlig astma og eksem!!!Og det ble diagnosert først når han var 3 år!!
Så nå sier jeg;STOL PÅ DEG SELV!!!
Jeg VISSTE noe var galt!
Det er uttrolig synd at jeg ikke fikk hjelp før, for da kunne jeg gjort livet litt enklere for ungen...kosthold har jo veldig mye å si og særlig når man har astma og eksem.Det er ikke bra med mye melk og kornprod.Man bør spise rene produkter! Men det er jo ikke helt enkelt å "snu" om det nå...Iogmed
all den sykdommen konsentrerte vi oss ikke om mat,det ble liksom så som så...Og det får vi tildels betale for nå!
Nei, stol på dere selv og gi ungene det dere tror er bra for dem! Man ser jo om de vokser og trives,og gjør de det er alt iorden!!
Neste unge skal iallefall holdes unna all ferdigprod. mat og da skal mor lage tingene selv!Det blir nok andre ting enn brød og pasta...
Det ble jo litt utenom tema, men bare en historie til ettertanke om man "tviler" på seg selv!Som oftest er "magefølesen" riktig!
cathrine
|