Hurra for Jamie!!!
Har nettopp sett programmet paa TVNorge om hvordan det er gaatt med Jamie Olivers ambisioese prosjekt med aa forbedre skolematen i England. Synes det er saa utrolig flott det han har gjort, og haaper dette sprer seg til resten av landet hans, og store deler av verden i tillegg. Det er jo saa faelt at ungene spiser saa daarlig mat paa skolene, og paa de skolene hvor det ikke er maaltider har mange barn veldig usunne nister med seg.
Hvordan har dere inntrykk av at det staar til i de Norske skolene. Har de fleste barna sunne nister med seg, eller er de Norske foreldrene like "daarlige" som f.eks. de i England?
Virker som vi foreloepig kan se langt etter varme maaltider i den norske skolen. Hvis det etter hvert kommer, saa regner jeg nesten med at det blir ganske sunn mat, siden det har vaert veldig mye fokus paa kosthold de siste aarene. Det som kan bli litt vanskelig er jo at det er litt delte meninger om hvilken mat som er sunn for tiden.
Hvordan ville dere hatt det paa deres skoler hvis dere fikk bestemme?
|