Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 09:58   #377
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Tranen er vel tilsatt antioksidanter som skal unng å at den harskner.

Joda, men det er nettop det at de er tilsatt, og det medfører ikke at man unngår at disse fettyrene kan oksidere i kroppen på en uønsket måte, noe man i større grad unngår ved bruk av mettede fettsyrer.

Og fettsyrer som f.eks. olivenolje, rapsolje er fremdeles ikke mettede, de er enum- eller flerumettede, selv etter at det er tilsatt såkalte antioksidanter. Derfor ville ikke jeg ha basert mitt fettinntak utelukkende på denne typen fettkilder, men heller brukt de som et supplement til andre kilder for fettsyrer som kroppen lettere kan behandle uten at de er utsatt for oksidasjon i tilsvarende grad.

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat