Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 10:05   #18
tertit
Nytt Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Alder: 74
tertit er på en erverdig vei
Smile

Sv: Katarina Lien og Kåre Norum på Standpunkt

Jeg har akkurat blitt medlem her i forumet! Etter "diskusjonen " i går kvelds Standpunkt er jeg fortsatt sint og frustrert! Jeg er veldig enig med mange av innleggene her og det gjør meg litt bedre stemt. Jeg er (dessverre/heldigvis) (stryk det som passer!) lege, jeg jobber med komplimentære (les alternative) metoder. Har vært overvektig i mange år fordi jeg har spist "sunt"! Mye frukt og grønnsaker! Til slutt spiste jeg bare 800-1000 kalorier, selvfølgelig helt uten fett, og jeg la på meg sakte men sikkert! Jeg skjønte at noe var galt, selvfølgelig, men det at jeg kunne spise fett for å gå ned i vekt, den satt "så langt inne" at det var først etter Skaldemann sin bok hvor han tok fatt i mytene og beviste gjennom erfaring at han hadde opplevd en kjempeforandring i sin egen forbrenning at jeg turte gå inn for det samme! Nå har det gått 7 mnd, jeg er 17 kg lettere, jeg har spist så mye og så godt som jeg ikke har gjort på snart 40 år! Og jeg har masse energi, stabilt blodsukker og blodtrykk, flotte fettverdier i blod, både triglyserider og kolesterol. Alle bør forstå at råd til ungdommer med 2-5 til max 10 kg overvekt ikke kan være de samme som til dem som må kvitte seg med 20-30 kg! Kollega Lien burde også være tydeligere i sine meningers mot. For meg som ikke kjente henne ble hun bare en lavglykemisk profet UTEN det viktige budskapet om at vi trenger mer fett for å forbrenne fett!

tertit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med mye fett Svar med sitat