Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 23:02   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Opprinnelig lagt inn av jennys, her.

Hmmm... Grete Roede sier 1100-1300 kalorier daglig (kvinner) for å gå ned
0.5 - 1 kg per uke. En ernæringsfysiolog jeg gikk hos før mente jeg burde bruke ett år (!!!) på å bli kvitt ti kilo, da skulle jeg spise 1600 kalorier. Men det var jo med mange brødmåltider og mindre fett - og jeg prvde det i noen uker, trente 5 x per uke, vekta sto helt stille. Så jeg går for rundt 1200 kalorier nå, skal se om det funker. Hvis ikke så får jeg bare spise mer. Er ikke sulten nå om dagen så kroppen er nok fornøyd med alt fettet den får. Ps! Trener spinng 5 x i uken nå også - digger det!!!

Jeg svarer deg ut fra at du har skrevet "Atkins" i kostholdsfilosofi !

Grete R er lagt fra Atkins. Vi følger absolutt IKKE hennes anbefalinger, de kan ikke sammenlignes i det hele tatt ! Men det har du allerede funnet ut !

Ernæringsfysiologen har brukt de vanlige kostholdsrådene, og det ligger også langt fra lavkarbo.

På Atkins må du lære å tenke mat på en annen måte enn GR og ernæringsfysiologen.

Du skal jo engentlig ikke telle kalorier på Atkins. Det er kun om du har problemer med å ta av og må "tweake" dietten Atkins kommer med sitt råd om "optimalt inntak". Og selv da vil 1200 kalorier til dagen være altfor lite, om du da ikke veier under 55 kg ? Det betyr at du egentlig - i forhold til Atkins, spiser lavfett. Atkins tilsier at 70% av kaloriene skal komme fra fra fett. Og lavfett Atkins funker ikke i lengden - dessverre......

Kroppen funker anderledes på fettforbrenning (som Atkins går ut på) enn på karbohydratforbrenning. Fett skal fett fordrive

Selvfølgelig skal du gjøre slik det passer deg best, men det er greitt å være klar over "fellene" - sant ? De fleste gjør den feilen at de spiser for lite fett. Du trener masse og bare med den treningsmengden bør du gå opp i kalorimengde....

Om vekttapet stanser opp vil nok øking av kaloriene og fettet være det første du prøver