Vis enkelt innlegg
Gammel 22-11-06, 23:47   #11
Snikende Saccosekk
Medlem

Snikende Saccosekk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier daglig?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

"Spis deg slank" opplegget skal jeg ikke uttale meg om....
Men at en mann på 148 kg skal spise så lite som 1200-1500 kalorier pr dag er direkte usunt ! De kan da ikke anbefale samme kaloriemengde for en som veier 70 og en som veier 148 kg ? Hvis dette stemmer er jeg virkelig sjokkert ! Klarer du å holde deg oppreist med en slik sultekur da ?

I tillegg var den ikke så lavkarbo som de påsto. En annen her inne spurte dem hvorfor de hadde så mye som IKKE hørte hjemme på lavkarbo i maten og da ble de visst sure ......

Det har faktisk ikke vært noe problem å bruke spisdegslank-maten. De fleste rettene står det karbo-innhold på enten selve pakken eller på websidene, og de produktene jeg ikke fant fikk jeg svar på epost. Alle rettene er lavkarbo på en eller annen måte, men med varierende innhold. Jeg må tenke bittelitt siden middag fort kan bli 9 gram, men litt avhengig av hva jeg kombinerer det med så er det ikke noe problem å holde seg under 15-20 gram per dag. De fleste rettene ligger på 3-5g karbohydrater så worst case er 4 måltider x 5g = 20g, + 9g for middag = 29g. Definitivt lavkarbo spør du meg.

Mulig de var dårligere før og har tatt til seg kritikk, jeg har som sagt akkurat begynt med de og er veldig fornøyd.

For variasjonens skyld så lager jeg mat selv også, bl.a biffstrimler og brokkoli stekt i olje + opphakket chili, strø på litt revet parmesan oppå. Namm! Taco uten mais/lefse/skjell er også en solid vinner av og til.

Jeg fryktet litt at jeg kom til å bli sulten, men 5 retter om dagen gjør at sulten mer eller mindre har forsvunnet. Kommer litt ann på personen kanskje, men holder man seg unna søtsaker så skal jo sulten forsvinne også, det er jo det geniale med lavkarbo :-)

I helgene unner jeg meg litt baconsnacks som kos.

Men de kaloriene ja..

Jeg tror jeg egentlig skal slutte å tenke på det siden jeg fortsatt mister vekt. Snittet mitt nå er ca 1.5kg/uke og det er mer enn nok for meg.

Takker for innspill!

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat