Vis enkelt innlegg
Gammel 25-11-06, 23:01   #36
bubavon
Medlem

bubavon sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 43
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Katarina Lien og Kåre Norum på Standpunkt

Så ikke programmet før nå jeg.
Jeg ble iallfall glad da jeg så at mange av de som sendte inn på sms fant det bedre med et lavkarbo kosthold.

Men en ting som ble foreslått som jeg er imot er dette med at staten skal blande seg inn og påvirke folk, det er bare det verste jeg veit, enten det er kampanjer, økte avgifter på visse matvarer eller alkohol og tobakk for den sags skyld, eller advarsler eller forbud mot kostilskudd. Jeg synes ikke at staten har noe å gjøre med å blande seg inn i folks liv.

Også har vi matvareprodusentene som er en like stor del av problemet, i dag er det foreksempel forbudt å kjøpe mat direkte fra bonden, hvis han ikke tilfredstiller umulige krav til myndighetene, de som tror dette har noe med matsikkerhet å gjøre kan ikke jeg kalle noe annet enn dumme. Kort sagt så trenger vi mer frihet, og mindre innblanding fra myndigheter og storkonsern.

Og Eriksen: Disse tidsskriftene du snakker om, visste du feks. at AMA publiserte forskning en gang i tiden om de mange helsefordelene med røyking?...