Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-04, 23:15   #32
Maz
Medlem

Maz sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 59
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Jeg spiste lavglykemisk i hele svangerskapet for å redusere min skyhøye risk for HELLP syndrom (en alvorlig svangerskapsforgiftning) Holdt meg helt frisk og hadde sykehuslegenes fulle applaus.

Men jeg er ikke så streng med Mazungen. Har ikke begynt med egg enda men nå som hun nærmer seg året er det vel på tide. Hun får brød av meg og det vil jeg fortsette med hun får også en bolle i ny og ne (Hun har til og med spist bolle på Lindbergklinikken!) Ser jeg burde øke proteininntaket hennes noe, er jeg hjemme serveres det varm lunsj og varm middag.

Jeg prøvde å begynne med avokado men det er faktisk en av de få tingene som hun ikke ville ha i noen form. Banan alene derimot er godt. Jeg begynte med Hirsegrøten til Holle. Instantgrøt det også men usøtet. Brukte litt sviskesaft el til å søte med. Har brukt noe nestlegrøt også men Mazungen er rett og slett ikke glad i det.

Jeg hadde heller ikke nok melk (aner vi en sammenheng?) og har derfor gitt MME men med den lille MMen jeg fikk til.

Så lenge barnet mitt ikke viser noen som helst tendenser til problemer vil jeg ikke være fanatisk. Tror det er viktig å få lov å passe inn litt også, dessuten er det noe med forbuden frukt....

Angående det du skal unngå så irriterer jeg meg skikkelig over Helios som produserer barnemat med spinat fra 6 måneder. De benekter at det er noe galt med det.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat