Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-04, 00:28   #3
Karin
Seniormedlem

Karin sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Det jeg gjorde, var at jeg til å begynne med veide grønnsakene, så jeg var sikker på at jeg ikke fikk i meg for mye karbohydrater. Syns det er lettere med veiing enn å måle i dl, tror det blir mer nøyaktig da. Proteinene veide jeg ikke i det hele tatt.

Etter noen dager utviklet jeg et øyemål, så jeg visste sånn omtrent hvor mye jeg fikk i meg. Nå veier jeg bare unntaksvis for å forsikre meg om at jeg er der jeg skal.
Jeg veier også hvis jeg spiser noe jeg ikke har spist før, eller noe jeg spiser sjelden - særlig hvis det har litt mye karber. F eks frukt er det greit å veie, syns jeg. Det er så lett å være litt generøs på øyemålet hvis det ikke er noe man er vant til. Plutselig har man fått i seg 5 g karber mer enn man skulle, og da er det fort at man kommer over grensen og stopper opp.
Oppsummering: Du kan gjerne kontrollveie litt av og til. Men, som HP sier, dette er jo ikke Grete Roede. (Heldigvis for det!!!)
Lykke til!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat