Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-06, 22:03   #6
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Amming og lavkarbo

Her fant jeg et innlegg med svar fra Torkil: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=amming

Da tror jeg pinadø jeg starter for fullt med ketolyse etter jul. Den 2. januar vil vesla mi være 7 mnd. Hun er allerede et lite "matvrak" som spiser 3 måltider og tar brystet i tillegg, om natta også. I januar spiser hun antagelig like bra som en ett-åring.

Jeg velger ketolyse isteden for Atkins fordi jeg likte induksjonen hos Atkins så godt. Slik jeg forstår det, så vil jeg gjøre det enkelt og ikke tenke på å øke karbohydrater underveis. Boka er kjøpt og jeg ser at det er mye likt det jeg startet med på Atkins. Men uten forskjellige faser. Vil bare begynne å øke med karbo når jeg har gått ned så mye at jeg nærmer meg målet. Hvor det er aner jeg ikke. Minst 10 kilo, kansje så mye som 30 kilo. Det viktigste er å gå ned og ikke gå opp igjen.

Nå har jeg blitt en ekte karbo-narkoman. Søtsug så inn i hampen. Kan glatt spise en pakke kransekakestenger og ikke føle at jeg har spist noe som helst. Får ingen metthetsfølelse, magen er bunnløs. Jeg tenker hver dag at jeg skal spise moderat og ikke noe kaker/sukker. Men det går ikke. Jeg tror ketose vil hjelpe på dette. Jeg har rett og slett ikke viljestyrke nok til å klare dette uten drahjelp fra ketosen.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat