Vis enkelt innlegg
Gammel 20-10-04, 13:04   #8
Sissel
Juniormedlem

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Alder: 62
Sissel er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av synne

Føler meg lokka av utsiktene til å gå fort ned i vekt, men klarer ikke se for meg hvordan det fungerer i dagliglivet. Jeg orker ikke at alle skal vite at jeg er på nok en slankekur, men blir jo litt vanskelig å holde dette skjult for de på jobb da..

Ja det er jo problemet med de fleste dietter og slankekurer - de påvirker hverdagen, på en tildels negativ måte vil jeg si.

Jeg liker heller ikke å flagge til alle og enhver at jeg er på slankekur, så det er viktig for meg at jeg slipper å sitte i lunchen å drikke ett eller annet pulver.... Men det har faktisk funket bedre enn fryktet med Eurodietten.

På jobben hos oss har vi salatbar, så jeg har spist mye salat tidligere også. Forskjellen nå er at jeg plukker ut de grønnsakene jeg kan spise (fritt valg), også har jeg med en ferdig stekt omelett som jeg tar ved siden. Den ser ved første øyekast lik ut som en vanlig omelett, så det er ingen som trenger å vite at det er en spesiell kur. Jeg har også hatt med egen salat i perioder salatbaren kun inneholder "feil" ting... Det har fanktisk gått helt fint, og om noen har lurt på hvorfor jeg har med egen mat - så har de i allefall ikke spurt....

Også er det jo som Nutte sier, man kan gå direkte på fase 2 og legge det ene måltidet man har til lunch.

Opprinnelig lagt inn av synne

Han forventer at jeg kun har spist Lindberg-kost, men jeg synes selv det er tøft jeg, så det har jeg nok ikke gjort nei

He - he - det klarte neimen ikke jeg heller - var ikke i nærheten! Mulig jeg ikke la allverdens energi i det heller, men jeg synes faktisk det var lettere å komme igang når jeg hadde bestemt meg at "fra og med i dag er det kun eurodiett produkter". Da trengte jeg liksom ikke lure på hva jeg hadde å forholde meg til, og hvordan dette virker.

Nå har jeg ikke kommet så langt ennå, men fase 4 er jo Lindbergkost. Så jeg innbiller meg liksom at denne kuren både er en måte å få en kjapp første vektnedgang, også er jeg i god gang med Lindberg kost når kuren er ferdig. (men det gjenstår å se om det er slik det funker i praksis)

Sissel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat