Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-04, 07:56   #37
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Slik jeg ser det har vi alle varierende grad av toleranse for rafinerte matvarer og å legge seg på en streng karbokontroll helt fra starten tror jeg ikke er nødvendig. Jeg tror en mer moderat linje uten mye av de raskeste karbohydratene også kan forebygge skadene av mye av det.

For oss som har utviklet insulinresistens er det kanskje enten eller men til forebygging tror jeg på en mer moderat linje. Kjenner flere barn som ikke får lov å spise sammen med andre, ikke får lov å spise kake i bursdag, middag hos naboen. Barn som alltid skiller seg ut tror jeg kan lide og dette synes jeg er grenser til fanatisme. Vet at ting som er "ulovlig" er veldig forlokkende og jeg ønsker ikke at mitt barn skal forbinde mat med skyld, skam eller ulovligstempel.

At man skal begrense raske karbohydrater er en ting og blir nærmest en selvfølge hjemme. Jeg forer ikke akkurat barnet mitt loff med syltetøy jeg heller. Jeg velger å legge meg på en litt sunnere linje enn barn flest men ikke på en lavkarbodiett. Blir ikke potet og ris til middag her i huset heller. Bruker Naturell yoghurt i steden for søtet osv så forbruket av raske karbohydrater er nok lavere enn hos de fleste, mens forbruket av belgfrukter er høyere. Nøtter velger jeg nok å begrense en stund ennå.

Mazungen har forresten fått egg for første gang i dag tidlig og det var ikke akkurat godt.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat