Du går ikke ned pga. kaffe!
Det er jeg helt sikker på nå. I følge hva jeg har lest, lært og erfart virker kaffe veldig utvidende, dvs. at det virker utvidende på hud, indre organer. F.eks. får man større porer, oppblåst mage, deigete hud (og inni meg har jeg ikke fått sett hvordan det ser ut ).
Jeg har drukket stadig mer kaffe i det siste, kom jeg nå på, og jo mer kaffe jeg drikker, desto mindre går jeg ned. Jeg var på jentetreff her en kveld, og jeg spiste IKKE kaken, men jeg drakk sikkert tre kopper kaffe. Jeg hadde økt tre cm. i magemål og gått opp en kilo når jeg kom hjem.
I tillegg virker kaffe vanndrivende, det er det jo ingen tvil om. I tillegg til at jeg hadde flere turer til det lille rommet med den rare stolen i løpet av natta, hadde jeg også mange turer formiddagen etter.
Det jeg da ikke skjønner er hvordan kaffe kan være vanndrivende og utvidende - MEN DET ER DET! Proteiner er til sammenligning det motsatte - altså sammentrekkende. Man tisser mindre, går sjeldnere på do, man blir sterker og strammere. Sukker, alkohol og karbohydrater/stivelse virker også som kaffe - utvidende.
Lindberg skriver også i sin første kokebok naturlig slank at kaffen gjør at insulinnivået øker (jeg tror det var det han skrev - jeg har lånt bort boka). Jeg har lest senere innlegg fra Lindberg om at kaffe også er sunt, men akkurat i dette tilfellet tror jeg at den gamle kunnskapen er den som er riktig. Det er nok koffeinet i kaffen som virker insulinøkende og som gjør at man ikke går ned. Jeg skal eksperminetere litt med koffeinfri kaffe og se om jeg blir like oppblåst - og like lite tynn .
Jeg tror, for de av dere som drikker kaffe, AT DERE MÅ SLUTTE MED DET!
I hvert fall bør dere prøve å legge merke til hva som skjer i kroppen når dere har drukket mye kaffe, i motsetning til når dere har drukket lite!
Ha en koffeinfri dag!
marianne