Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-06, 15:27   #14
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Blir dere lei av å lage mat?

jeg harr en fot i begge leire her.. jeg er veldig glad i lage mat, eksperiemtere meg fram, og jeg anser at det å "stenge noen dører", åpner mange nye.
men så i blant føler jeg at det bare blir en runddans, lage middag nå igjen, og jeg må liksom ha en plan klar når mannen med pengesekker ringer på vei hjem fra jobb for å spørre hva han skal kjøpe med seg. det går også en del mer penger nå som jeg stort sett bare bruker råvarer og ren mat.
men jeg må si at den ildfaste formen jeg fikk av moren min i sommer har vært min beste venn denne høsten, og jeg prøver ofte å lage for mye, sånn at jeg har en lettvint og karbofattig kvelds, og om jeg er heldig, frokost! så dette er jo forsåvidt et godt tips!
en annen ting er at om jeg ikke hadde vært samboer, så hadde dette med matlaging vært langt mer uinspirerende. det er liksom litt mer stas å lage til fler enn bare seg selv! men ellers så kan man jo alltids arrangere middager, det har jeg veldig lyst til, når folk tror at jeg har måttet sulte meg selv de siste par månedene.. hihi!

et annet tips er jo å lage store porsjoner av ting, og fryse ned, jeg skal få masse hjemmemekka fiskekaker av min far i jula (som jeg så klart forsikret meg om at hverken innehodt mel eller sukker ) de er vakuumpakket i fem-pakninger (ja, folka mine har faktisk vakuumpakkemaskin), de er allerde stekt opp, og er bare å hive i fryseren! og fantastisk gode! bare å slenge dem i stekepanne/ovn, og mekke noe salat og rømmedressing til!

og jula er jo bare et lavkarboslag! tenk bare på det, om du unngår de helt opplagte tingene som f.eks poteter! for de som spiser ribbe, sylte, lutfisk, rakfisk, røkt laks, skinke, sild av ymse slag etc..! har kikka litt på skaldmans teorier, og han påstår vel omtrent at han spiser norsk julemat hele året, og selv om det ikke er noe jeg følger direkte (og om jeg mot all formodning skulle begynne å spise kjøtt fra dyr igjen, så vil jeg fortsatt ikke tåle svinekjøtt ) så ser jeg at det er helt andre ting man legger på seg av i jula, enn det rent tradisjonelle!
og i januar kan det jo ikke være lettere enn å lage mat lenge av restene
så jeg håper ingen er redd for julematen!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat