Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-06, 10:24   #9
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan lage hvit saus?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

hva i alle dager er johannesbrødkjernemel???

Det er et "pulver" man kjøper i helsekosten i små glass Her står det litt mer om det. Det er laget av johannesbrød frukten, altså mel av kjernene i den frukten. Og det er veldig bra til å gjevne sauser, gryteretter, smoothies, ja alt mulig! Jeg bruker det f.eks når jeg rører jordbær, det blir jo bare saus.. Men med litt johannesbrødkjernemel blir det fint syltetøy. Det kan røres rett inn i kalde ting, skal du ha det i noe varmt er det best å røre det ut i litt kaldt vann først (som med potetmel).Karbo-innholdet er lavt, 0-1 g pr 100 g. Og man trenger veldig lite. Glassene jeg har kjøpt i helsekosten er 75 gram, og de varer lenge, jeg er på mitt andre glass nå, og har brukt det i 5 mnd, til alt mulig av sauser, supper osv. Koster ca 50 kr for et sånt glass, ikke avskrekkende dyrt heller. Verd et forsøk!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat