Vis enkelt innlegg
Gammel 20-12-06, 02:25   #23
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tvangsforing av anorektikere

Opprinnelig lagt inn av PotetGulla, her.

"jippi i dag har jeg bare spist 70 kalorier og i morra skal jeg prøve å spise mindre".
...tror ikke det er en eneste anorektiker som ikke hadde vært "glad" over å komme seg gjennom dagen uten å spise ordentlig.
jeg skal ikke forsvare disse pro-ana sidene, men de gir faktisk støtte når man allerede er i den situasjonen, man føler seg alene, da er det greit å ha andre å prate med, uansett om det måtte høres sykt ut for "ikke anorektikere"

Noen websteder er for folk med spiseforstyrrelser som søker støtte i andre i samme situasjon og ønsker å bli friske. De skjønner at de er syke. Men mange websteder av pro ana typen skryter åpenlyst av anoreksi/bulimi som en livsstil. De er virkelig lykkelige når de har klart å spise intet eller minst mulig. Om de er lykkelige innerst inne det er en annen sak. Men spiseforstyrrelser av denne typen er i mange tilfeller psykiske sykdommer og benektning av å være syk er vanlig når man har en mental lidelse.

Tvangsforing har bare noe for seg for å redde liv som er i fare mye på samme måte som man gir motgift til en narkoman som setter overdose. Så fort de får sjansen vil de ta stoff igjen og en anorektiker vil med alle midler gå ned kiloene de gikk opp da de ble tvangsforet.

Jeg er ikke-anorektiker selv, men jeg har spiseforstyrrelse/r. Overspising og følelsesmessig spising.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat