Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-04, 19:38   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mam

Side 50, Marsipanbrød med sjokoladetrekk: Netto KH 5,5 (!!!!)
Side 58, Ris, upolert, naturris, langkornet, kokt: Netto KH 0 (???)

Garantert feil.
Marsipanbrødet har 5.5 gr kostfiber, men hele 44.2 netto karbohydrater pr 100 gram (da er kostfiber trukket fra !) Kilde: Matvaretabellen (statens næringsmiddeltilsyn).

Ris, upolert, naturris,langkornet, kokt, har 19,5 netto karbohydrater pr 100 gram
Kilde: Matvaretabellen (statens næringsmiddeltilsyn).

Hastearbeid fra Celina dette tydligvis. Godt du oppdaget det !!

Jeg bruker alltid Matvare tabellen fra Statens Næringsmiddeltilsyn/Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet og Institutt for ernæringsforskning UiO. Den siste utgaven jeg har er fra 2001 og kostet kr 110 da jeg kjøpte den i fjor. Kjøpte den fordi det var så mye anderledes på Atkins sin liste i forhold til norske matvarer !

Godt du har øynene åpne og ikke tar alt for god fisk !!

Lykke til videre !!