Opprinnelig lagt inn av m@nisha
jeg lurer okså på om d blir veeeeldi dyrt....en jeg kjenner måtte ji seg fordi maten og alt ble så altfor dyr.....
Det kan bli dyrt, - men om du bruker tid på matlagingen (lager mat fra grunnen av) og ligger unna ferdigmaten, blir ikke regningen noe særlig større enn den hadde blitt om du hadde spist mye ferdigmat og godterier. Min erfaring er iallefall at jeg kanskje bruker noen kroner mer på ordentlig mat, men ikkeno på godteri.... det går nesten opp i opp. Grønnsaker kan være dyrt, og det gjelder å være prisbevist å finne en grønnsaksbu som er billigere enn de store kjedene - de pleier å ha bedre kvalitet også. Prisforskjellene er store rundt om i landet. PÅ Jessheim er det ekstremt billig, men i Stavanger er det dyrt !
At det er dyrt å spise sunt er en dårlig unnskyldning for å spise usunt, syns jeg. Noen sier det tar for lang tid, noen sier det koster for mye. Jeg skjønner at grønnsaker er dyrere enn ris, poteter og en pakke spagetti, - men helsegevinsten er verdt det !!
Prøv det nå iallefall en periode, så finner du fort ut av om det er for dyrt for deg eller ikke. Jeg håper du har råd til å bedre helsen din - det har du igjen for i mange år fremover !!
Lykke til