Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-07, 10:28   #6
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilke kostholdsfilosofier skal jeg velge..?

Hei, og velkommen!
Alltid vanskelig å svare på hva andre skal gjøre, men selv har jeg bare gode erfaringer med Ketolysekuren. Den er effektiv og slett ikke vanskelig å følge, når en bare setter seg skikkelig inn i den før en begynner.
Jeg har ikke /har ikke hatt forhøyet blodsukker, men vet at flere har fått normalisert sitt blodsukker bare ved hjelp av Ketolysekuren.
Dr. Torkil Andersen som har skrevet boken Slank med Ketolysekuren har skrevet dette på www.ketolyse.no:

"Hvem kan ikke benytte ketolysekuren ?
En rekke sykdommer er ikke forenlig med å benytte ketolysekuren. Det dreier blant annet om alvorlig hjertesvikt og nyresvikt samt type I diabetes med mer.
Da kuren er tenkt for friske personer med overvekt, bør personer med kronisk sykdom snakke med fastlegen før man starter på kuren.
Ketolysekuren og enkelte sykdommer

• Diabetes type II, kostregulert uten behov for medisin
    • Ingen problemer i forhold til ketolysekuren. Hør med legen for en sikkerhets skyld
  • Diabetes type II behandlet med tabletter eller insulin
    • Krever oppfølging av lege. Medisinene må normalt kuttes ut mens du er på diett. Dette må kun skje i samarbeid med din fastlege.
  • Angina pektoris , mild og stabil
    • Normalt er det ikke noe problem, men igjen bør du snakke med din lege
  • Hjerterytmeforstyrrelser
    • Kun i samarbeid med fastlegen. Atrieflimmer er normalt ikke noe problem, men andre hjerterytmeforstyrrelser er mer problematiske
  • Lavt stoffskifte, med bruk av Levaxin/thyroxin
    • Ingen problemer
Risiko
Ketogene dietter som ketolysekuren er godt undersøkt og ikke farlige. Mens man er på dietten vil vekten reduseres, blodtrykket bli lavere , kolesterolinnholdet i blodet blir lavere og man får mer godt- og mindre dårlig kolesterol. Blodsukkeret normaliseres. Med regelmessig mosjon vil risikoen for hjerte og karsykdom halveres.
Ketolysekuren medfører således en betydelig reduksjon for hjerte og karsykdom.
Alternativet til å slanke seg vil for mange overvektige personer være ensbetydende med å leve med en 3-5 gange forhøyet risiko for hjerteinfarkt og hjerneslag.
Dette glemmer mange som kritiserer slankekurer og utpeker dem som farlige, gjerne på et tynt og teoretisk grunnlag."

Denne dietten krever jo litt i forhold til andre familiemedlemmers kosthold, og overgangen kan være vanskelig. Likevel vil du raskt se at det ikke er noe stort problem.
Lykke til!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat