Daglige målinger av vekt og andre spennende ting
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
....Men å veie deg hver dag og appåtil flere ganger til dagen er ikke særlig lurt. Om du vil bli frustrert og pines er det bare å fortsette ! Alt etter hva du spiser og drikker kan vekten i verste fall variere helt opptil 2.5 - 3 kg fra morgen til kveld eller fra den ene dagen til den andre. Det behøver ikke å bety noe som helst og det er en av mange grunner til at man ikke bør veie seg mer enn en gang pr. uke. Såkalt "kontrollveiing" er bare tull. ...
Hei Nille
Ser du sier dette flere plasser og jeg er enig at det kan stresse en at en faktisk går opp fra en dag til en annen når en veier seg fra dag til dag, men det å veie seg ukentlig kan også virke stressende. La oss si at fredag er veiedag - da vil man når man opplever å ha gått opp 300 gram siden forrige fredag gå å lure hele uken om dette var daglige variasjoner eller om man nå er inne i en ny trend. -
Det går kanskje an å se på daglige målinger litt annerledes. Når det gjelder daglig veing så vil man se de daglige variasjoner og forhåpentligvis bli vant til disse. - En sammenlignbar verdi fra den ene uke til den andre vil normalt kunne være den lavest oppnådde vekta og andre mål. - Selv om man skulle presse seg - så vil dette være sammenlignbart fra uke til uke.
Jeg er litt fersk fortsatt - men foreløpig så bruker jeg laveste uke-verdi som mål på om jeg er i bevegelse eller ikke.
Jeg mener også at flere målinger om dagen ikke er nødvendig - og jeg hopper av og til over dagmålinger.
Shallow
|