Vis enkelt innlegg
Gammel 09-01-07, 21:18   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor setter dere vektgrensen?

Opprinnelig lagt inn av shady

Det har jeg jo ikke, jeg spiser mye og koser meg med maten. Men samtidig må jeg innrømme at jeg tenker ....hmmm, kanskje bare to-tre- fire kilo ned til? Det går jo så greit....Burde jeg være bekymret over å tenke sånn? Har dere opplevd det som problematisk å stoppe vektnedgangen og si at "nok er nok"?

Personlig har jeg ikke hatt problem med å stoppe. Jeg hadde et mål på 62 kg (er med litt godvilje 1,62 høy - har blitt målt til alt mellom 1,60), siden jeg føle meg vel da jeg var 55 kg syns jeg vel egentlig det og var litt høyt. Og jeg var nede i 63,5 kg. Kom ikke lenger ned, så da slappet jeg av og har ligget på rundt 64 kg siden. Kroppen min vil ikke lenger ned uansett hva jeg gjør, - så jeg har egentlig ikke ditt problem. Har sett bilder av meg selv da jeg var 55 - og jeg VAR tynn, ser faktisk syk ut. Jeg vil ikke se slik ut igjen !

Men jeg ser klart her i forumet at det er en tendens til å tenke slik du gjør: "bare noen kilo til", og det er personer som er på grensen til å være undervektige. Det er skremmende og jeg syns at du bør være bekymret over å tenke sånn. Hvor tynn skal du bli liksom ? Hvis venner først bemerker at du begynner å bli alvorlig tynn og du selv ser at du ER slank - bør du uansett tenke over om de kan ha rett. Det gjør du jo allerede, og det er et sunnhetstegn i seg selv, - at du også ser at de kan ha rett ?